Se lotevate samostojnega posla in bi radi o celoviti podobi podjetja izvedeli kaj več? Ostanite z nami in preverite, na kaj morate biti še posebej pozorni, ko oblikujete prepoznavnost vašega podjetja. CGP je ključen del vzpona podjetja na trgu, saj vam omogoča, da se bo podjetje v medijih, širši družbi in med vašimi strankami pojavljalo z edinstvenimi grafičnimi oblikami. Izberite želeno barvo, pisavo, prepoznavni lik ali besedno zvezo, vaše zaščitno ime ali simbol, ki bo kar najbolj skladen z vašim podjetjem. Vse to predstavlja celostna grafična podoba vašega podjetja. Vam tovrstne storitve še niso najbolj poznane? Pa poglejmo, kaj je o tem potrebno vedeti…
Celostna grafična podoba za podjetja: Kaj je to CGP?
CGP je celovita oziroma celostna grafična podoba podjetja. Vsebuje osnovne elemente kot so logotip, slogan, barvno shemo podjetja in izbor ustrezne tipografije. Kjerkoli opazite izdelke, storitve ali ime tega podjetja, je prepoznavno po določenih grafičnih oblikah, barvah in motivih, ki so zanj značilni. CGP je zelo pomemben, saj poleg prepoznavnosti podjetju omogoča tudi njegovo edinstveno podobo, s pomočjo katere si podjetje uveljavlja svoje ime in poslovanje. Med sekundarne elemente CGP sodijo vizitka, žig in druge dopisne dokumentacije, kot tudi promocijski in reklamni materiali.
Izdelava logotipa (oblikovanje logotipa) ter slogana
Ko potencialne stranke pridejo v stik z vašim podjetjem, je prva stvar, ki jo opazijo, logotip podjetja. Po logotipu je podjetje najhitreje prepoznavno in ga lahko enostavno uporabite za vse vrste reklame. Zato je izjemno pomembno, da logotip odraža kar največ lastnosti vašega podjetja, oziroma ga kar najboljše opiše in predstavi na reprezentativen način. Cena za izdelavo logotipa je od 100 € dalje. Logotip velja kot glavni element v grafični podobi podjetja, ki skupaj s sloganom tvori celoto. Slogan služi kot opis izdelkov ali storitev podjetja, ki na reprezentativen in zanimiv način privabi potencialne stranke. To je po navadi besedilo, ki se poleg logotipa pojavlja na raznih reklamnih panojih in odraža lastnosti podjetja. Pomembno je, da je kratek, po možnosti speven oziroma rimajoč. Dovolite si biti kreativni.
Kot glavni element je logotip nujen, da je celostna grafična podoba takšna, kot mora biti. V kombinaciji s sloganom pa doseže še večji učinek.
Izdelava logotipa in slogana, ki sta pomembna sestavna dela CGP potekata postopoma. Omisli.si/oblikovalca in mu predstavite svoje okvirne želje, zahteve in delovanje podjetja oziroma s čim se ukvarjate. Izvajalec potem pripravi več idejnih predlogov, ki jih po vaših napotkih lahko še dodatno obdela in spremeni ter izpopolni.
Grafično oblikovanje in izdelava grafičnih elementov (npr. prepoznavni liki ali maskota)
Če ima podjetje dobro oblikovan CGP, je izdelava in oblikovanje promocijskih elementov poenostavljena. Prav tako se ob menjavi logotipa ali drugih grafičnih oblik izkaže, da ni potrebno veliko dela, da se logotip posodobi ali nadgradi. Številna podjetja so nam danes poznana ravno zaradi prepoznavnih likov oziroma maskot, ki jih zastopajo. Kvalitetno oblikovan lik se lahko pojavlja v javnosti in medijih in na tak način podjetju dela dobro reklamo. Pomembno je, da je izdelan glede na grafično podobo podjetja. Tako bo vsakdo ob stiku z določeno maskoto, to takoj umestil k pripadajoči blagovni znamki.
Izbor barv značilnih za podjetje (barvna shema podjetja)
Izbira barvne sheme podjetja je popolnoma odvisna od vaših želja in zahtev. Pri izbiri poskusite vključiti tiste, ki dobro ponazorijo vaše podjetje. Na primer, v kolikor gre za podjetje, ki se ukvarja z nasadi rastlin, bo reprezentativna barva po vsej verjetnosti zelena. Za barvno shemo podjetja lahko izberete tiste barve, ki so vam všeč in ki so na nek način povezane s podjetjem. Pri tem vam najbolj pomagajo značilnosti podjetja in vaša domišljija.
Barvna shema podjetja je prav tako eden od elementov, ki jih mora imeti celostna grafična podoba. Naj bo vaša izbira barv premišljena.
Izbor pisave podjetja (tipografija)
Zelo pomembno je, da je pisava, ki je uporabljena za slogan in logotip podjetja berljiva, pregledna in zanimiva. Izberete jo po želji, oblikovalec pa se potrudi, da vaše želje kar najbolj zadovolji in pisavo podjetja približa temu, kar želite. Grafični oblikovalec bo prilagodil velikost črk in razmaka med njimi, omogočil, da bo pisava čitljiva in berljiva. Le tako bo dobro služila svojemu namenu in pritegnila pozornost bralca. Seveda pa lahko med sabo tudi kombinirate različne vrste tipografij in za vsak posamezen element CGP uporabite drugačno tipografijo.
Oblikovanje žiga
Čeprav žig oziroma štampiljka podjetja danes ni več ključna za poslovanje podjetja, se veliko podjetij še vedno odloči za oblikovanje lastnega žiga. Po navadi ga uporabimo na vseh poslovnih listinah, dopisih, razpisih, pogodbah in drugih uradnih dokumentih. Izbira o uporabi žiga je povsem vaša. A bodite pozorni, v kolikor se odločite, da boste uporabljali žig, le ta mora biti prisoten na vseh dokumentih podjetja. To pomeni, da ga morate vedno imeti pri roki. Ločimo različne vrste in oblike žigov oziroma štampiljk. Žig je lahko črnobel, barven, možno pa je tudi, da vsebuje logotip podjetja. Z žigom potrdite uradne dokumente za poslovanje, zato mora vsebovati ime in naslov podjetja. Oblikovanje žiga ni zahtevno, je pa pomembno, da ga oblikujete potem, ko je podjetje že uradno registrirano s svojim imenom. Tako si preprečite dodatne stroške v primeru sprememb v imenu.
Oblikovanje vizitke podjetja (izdelava vizitk)
Vizitka podjetja je najbolj priročna stvar, s katero podjetje enostavno širi svoja poznanstva in stopa v stik z javnostjo. Kot lastnik podjetja imate vizitke vedno pri roki, zato je dobro, da so korektne in vzbudijo zanimanje. Zelo pomembno je, da vizitka vsebuje osnovne lastnosti podjetja, ter kontaktne podatke, preko katerih potencialne stranke lahko stopijo v stik s podjetjem. Da pa vizitika ni zgolj črno – bela in pusta, je priporočljivo, da jo obarvate z barvami podjetja in ji dodate logotip ali slogan podjetja. Upoštevajte nasvete za oblikovanje poslovne vizitke, da bo ta ne samo bolj zanimiva, ampak tudi še dodatno reprezentativna in skladna kot celostna grafična podoba podjetja.
Poslovne vizitke imejte vedno pri roki, da jih lahko razdelite potencialnim strankam na vsakem koraku.
Vizitka podjetja naj vsebuje vašo osebno noto, kar ji bo omogočilo, da bo unikatna in bo na prejemnika naredila vtis. Le tako si jo bo zapomnil in bo izstopala v množici morebitnih konkurenčnih poslovnih vizitk. Ključno je, da je izdelava vizitke prilagojena, da jo je lahko prebrati s prostim očesom. Prav tako mora biti pregledna in jasno sporočati dejavnost oziroma ponudbo vašega podjetja.
Oblikovanje dopisne dokumentacije, email podpisa in drugih poslovnih tiskovin
Za oblikovanje dopisne dokumentacije in drugih poslovnih listin preverite izbrane ponudbe na Omisli.si/tisk.
Oblikovanje računa / fakture podjetja
Podjetja, ki se ukvarjajo s prodajo izdelkov ali izvajanjem storitev, ki so plačljive, morajo za učinkovito poslovanje poskrbeti za kvalitetno izdane račune. Izdan račun mora vsebovati podatke o podjetju, ki je njegov izdajatelj. Osnovne podatke o prodajanem izdelku ali izvedeni storitvi, denarno vrednost obračunane storitve/produkta. Prav tako je pomembno, da je na računu naveden datum izdaje, ter pooblaščene osebe, ki zagotovo izražajo verodostojnost poslovnih podatkov. V kolikor želite, je na fakturi podjetja lahko naveden tudi logotip podjetja.
Dizajn dopisa podjetja
Oblikovanje različnih tiskovin je zahtevno delo, zato je pomembno, da ga prepustite sposobnemu grafičnemu obiskovalcu. Uradni dopis podjetja mora vsebovati naslov podjetja in ostale podatke o avtorju dopisa, kot tudi osnovne podatke prejemnika. Jasno mora biti viden tudi kraj in datum izdelave dopisa. V glavi dopisa so navedeni podatki o pošiljatelju, ki lahko vključujejo logotip in slogan podjetja. Dopis podjetja mora v svojem jedru opredeljevati namen, s katerim pišemo, ki sledu uradnemu nagovoru prejemnika. Na dopisu (običajno v nogi papirja) je žig vašega podjetja, poleg tipkanega podpisa pa obvezno tudi lastnoročni podpis lastnika podjetja. Večja podjetja običajno uporabljajo svoj fond grafične oblike dopisa, ki je tako lahko konkurenčen drugim podjetjem. Naj bo dopis vašega podjetja korekten, kreativen in naj pritegne bralca.
Dizajn kuvert podjetja (oblikovanje pisemske ovojnice)
Kako podjetje najbolj jasno izkaže svojo profesionalnost? Tako, da že pristopi k svojemu naročniku oziroma stranki s pisemsko ovojnico, ki je skrbno dizajnirana in jo prejemnik takoj lahko poveže z vašim podjetjem. Gre za to, da je na ovojnici jasno berljiv naslov in ime podjetja, logotip in/ali slogan, ter drugi prepoznavni liki podjetja. V kolikor uporabljate žig, je tudi tega priporočljivo dodati na pisemsko ovojnico podjetja. Z grafično podobo kuvert podjetja ne pretiravajte, dodajte le zadostno število elementov, da bo kuverta predstavljala vaše podjetje in bo pregledna. Seveda pa si lahko dovolite tudi večjo mero kreativnosti in na ovojnice dodate poljubno sliko ali motiv.
Oblikovanje papirja za beleženje
Papir za beleženje je ena od osnovnih listin, ki jih podjetje redno uporablja za poslovanje. Pisalni blok podjetja je lahko oblikovan po vaših željah. Lahko vključuje zgolj logotip ali slogan podjetja, ter ime. Lahko pa ga opremite z barvami podjetja, ali drugimi prepoznavnimi liki in motivi. Papir za beleženje ne samo, da ga uporabljate za delo, ampak ga lahko tudi razdelite naokoli kot reklamni material, ali promocijsko darilo na primer ob koncu leta. To je lahko odlična oblika reklame za vaše podjetje.
Oblikovanje reklamnega in promocijskega materiala
Poznamo različne oblike reklamnih in promocijskih izdelkov. Lahko gre za potisk vozil, izdelavo plakatov in letakov, katalogov, tisk na oblačila, tisk na embalažo in podobno.
Oblikovanje oglasov, plakatov in izdelava letakov
Tiskovine so tudi danes pomemben del vsakega podjetja. Služijo kot dober reklamni in promocijski material, saj se prejemniku bolj vtisnejo v spomin kot pa digitalni oglas, ki ga vidi v medijih. Oglasi ali letaki, ki jih prejemnik fizično lahko drži v roki, lahko nanj naredijo dodaten vtis, saj pridejo v stik z več čutili kot plakati. Ob množici reklamnih panojev se plakat podjetja hitro lahko izgubi, oziroma nima tolikšnega učinka na prejemnika. Bodite pozorni na izbor prave velikosti pisave za plakat. Je pa kljub temu dobra reklama, če se plakat podjetja pogosto pojavlja, saj se tako prejemniku hitreje vtisne v spomin. Kako oblikovati atraktiven plakat, ki pritegne pozornost mimoidočih? Oglasi, plakati in letaki podjetja morajo biti pregledni, zanimivi, skladni z barvo in tipografijo podjetja, predvsem pa kreativni in domiselni. Tako bodo najhitreje pritegnili čim večje število oseb.
Plakat je odličen način promocije vašega podjetja, saj je zelo opazen in pritegne mimoidoče.
Dizajn katalogov in brošur
Katalog ali brošura podjetja sta najenostavnejši in najbolj pregleden način kako javnosti predstaviti ponudbo izdelkov oziroma storitev podjetja. Pomembno je, da so katalogi in brošure unikatni, pregledni in pritegnejo vsakega, ki jih prelista. Lahko so različnih dimenzij, v izvedbi mehke ali trdne vezave. Pomembno je, da katalog ali brošura na najboljši način nagovori potrošnike. Opisi izdelkov naj bodo kratki in jedrnati, ter opremljeni z zanimivimi fotografijami.
Oblikovanje napisov in simbolov na vozilih ter označevalnih tablah
Pogosteje kot se grafična podoba podjetja pokaže v medijih in javnosti, boljša reklama in promocija je to za podjetje. Zelo učinkovit način je, da na vozila namestite napise oziroma simbole, povezane z vašim podjetjem. Tako vam bodo ob vožnji v različne kraje po Sloveniji (in tudi v tujini) delali kvalitetno reklamo, saj bodo z inovativnimi napisi in oznakami pritegnili pozornost. Učinkovito je tudi, da poleg simbolov podjetja dodate kontaktne podatke (e-mail ali telefonsko številko). Na tak način bodo ljudje enostavno stopili v stik z vami, ali pridobili več informacij o delovanju in ponudbi podjetja, ki jih zanima.
Oblikovanje zastav
Reklamno zastavo podjetja običajno zasledimo pred sedežem podjetja ali njegovih podružnic. Oblikovana je glede na logotip, slogan in barve podjetja, da kar najbolj odraža celostno grafično podobo podjetja. Zastava je izjemno dober reklamni material, saj je zaradi svoje velikosti opazna daleč naokoli, če pa je še zanimiva, bo pritegnila dodatno pozornost.
Oblikovanje delovnih oblek
Podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kakršnihkoli izdelkov, običajno svojim zaposlenim omogočijo nakup delovnih oblek. Te ne samo, da delavcem zagotovijo zaščito na delovnem mestu, ampak jim omogočijo, da se še dodatno počutijo kot del skupnosti in to ponesejo tudi izven okvirjev podjetja. Oblikovanje delovnih oblek je povsem prilagojeno vašim zahtevam in željam. Običajno so obleke standardnih modelov, prilagojene aktivnosti podjetja in vsaj na enem mestu vsebujejo naziv podjetja.
Spletno oblikovanje / oblikovanje spletne strani (dizajn spletke)
Večina podjetij danes ima oblikovano svojo spletno stran. Pomembno je, da je oblikovana profesionalno, dovolj pregledna in zanimiva, da pritegne vsakega obiskovalca. Naj bo spletna stran podjetja živa, pestra in privlačna. Omogočite obiskovalcem, da dostopajo do maksimalne količine informacij o delovanju, storitvah in ponudbi vašega podjetja. Vsebina spletne strani naj bo premišljena in jedrnata. Kontaktni podatki podjetja morajo biti na vidnem mestu. Priporočljivo je, da je spletna stran obarvana z barvami, značilnimi za podjetje. Vključuje naj logotip in slogan, ter vse ostale elemente, ki jih zajema celostna grafična podoba podjetja. V kolikor imate maskoto/lik podjetja, je/ga ne pozabite vkljlučiti. Izkušeni svetovalci vam bodo znali pomagati pri vzpostavitvi kvalitetnega spletnega poslovanja, vključno z vzpostavitvijo delujoče spletne trgovine, v kolikor jo želite. Zapomnite si: Vsak obiskovalec je lahko vaša potencialna stranka, zato poskrbite, da spletna stran vašega podjetja prepriča vsakogar.
Polepitev vozila z reklamo podjetja
Reklamiranje storitev in izdelkov je v množici ponudnikov danes še kako pomembno. En način kako podjetje lahko stopi v stik z javnostjo je polepitev vozila z reklamo podjetja. V kolikor poslovanje od vas zahteva, da preživite veliko časa v avtomobilu zaradi službenih ali zasebnih opravkov, je to lahko dobro izkoriščen čas za promocijo vašega podjetja. Več ljudi kot bo srečalo vozilo z reklamo podjetja na cestah, večja možnost je to za vas, da pridobite nove stranke oziroma postanete javnosti bolj poznani. Večina strank raje sodeluje s podjetjem, ki jim je poznano in ki ima dobro reklamo.
Ko se odločite za prenovo ali obnovo celostne grafične podobe, ne pozabite na spremembo logotipa. Bodite pozorni, da ga prenovite do te mere, da je podjetje še vedno prepoznavno po njem, a ima vseeno svež videz.